Yamaha

YZF-R1M (2018)

Yamaha
YZF-R1M (2018)
Myyntihinta 24 990,00 € Autovero 7 541,08 € 32 531,08 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Yamaha YZF-R1M We R1

YZF-R1M on Yamahan edistyksellisin sarjatuotantomalli. Sen huipputason ajoavustin- ja muu tekniikka takaa, että jokainen kilpakuski ja rataharrastaja voi kokeilla turvallisesti omien ajokykyjensä rajoja ja jopa ylittää ne.

Monisuuntainen IMU-liikkeentunnistin ohjaa mm. rengaspidon ja sivuluiston hallintaa, keulimista, jarrutuksia ja paikaltaan lähtöjä. Langaton GPS-toiminen CCU-tiedonkeruu tallentaa puolestaan kierrosajat ja muun ajodatan tabletille tai älypuhelimeen analysointia varten. Uudistettu elektroninen ERS-jousitus (Electronic Racing Suspension) säätää iskunvaimennuksen entistä tarkemmin tilanteen mukaan optimaaliseksi.

Crossplane-moottorin 200 hv, uusi kaksisuuntainen QSS-vaihdeavustin sekä uusi ECU ja uudenmalliset hiilikuitukatteet - YZR-R1M tuo Yamaha YZR-M1 MotoGP -kilpapyörän tekniikan ja ominaisuudet jokaisen kilpakuljettajan ja rata-harrastajan ulottuville.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Uudistettu elektronisesti säätyvä Öhlinsin ERS-jousitus
  • Päivitetty QSS-vaihdeavustin (Quickshift System)
  • langattomasti ohjelmoitava CCU (Communication Control Unit) -tiedonkeruu ja -siirto.
  • YZR-M1 MotoGP -tyylinen hiilikuitukate
  • Nelisylinterinen, 200-hevosvoimainen 998 cc:n crossplane-moottori
  • Hyrrä- ja G-voimien 6-suuntaisen IMU-liiketunnistimen ohjaama, kolmiulotteinen ajonhallintajärjestelmä.
  • Keulimisen ja sivuluiston hallinta sekä lähtöavustin
  • Akseliväliltään lyhyt Deltabox-alumiinirunko
  • UBS-yhdistelmäjarrut ja kallistuksen tunnistava Race ABS -järjestelmä
  • Tukeva ja kevyt, pitkä takahaarukka / magnesium-takarunko
  • Magnesiumista tehty takarunko
  • YZF-R1M:n omistajille järjestettävät Yamaha Racing Experience -tapahtumat.

Uudistettu elektronisesti säätyvä Öhlinsin ERS-jousitus

Uudistettu, elektroninen ERS-jousitus (Electronic Racing Suspension) on edistyksellisin jousitus, minkä Öhlins on toistaiseksi kehittänyt sarjatuotantomoottoripyörään. Uuden ohjelmoinnin ansiosta se toimii ja reagoi entistä tehokkaammin jarrutuksissa, kaarteissa ja kiihdytyksissä. Lisäksi uusi käyttöliittymä nopeuttaa ja helpottaa jousituksen perusasetuksien muuttamista.

Langaton CCU (Communication Control Unit) -tiedonsiirto

Langaton CCU-tiedonkeruujärjestelmä (Communication Control Unit) tallentaa kierrosajat, ajonopeudet, kaasun asennon, GPS-seurannan, kallistuskulmat ja muuta dataa analysointia varten. CCU-yksikkö kommunikoi myös moottorin käyntikarttojen seurantaa ja ohjelmointia ohjaavan YRC (Yamaha Ride Control) -järjestelmän kanssa.

Keveän hiilikuitukatteen uusi grafiikka

Yksi YZF-R1M:n monista ainutlaatuisista ominaisuuksista on hiilikuitukate. Sen 2018-mallin grafiikka jättää suuremman osan huippukevyestä materiaalista näkyviin.

YZR-M1-tekniikkaan perustuva, 200 hv:n crossplane-rivimoottori

YZF-R1M:n voimanlähteenä oleva 4-sylinterinen, 998 cc:n, crossplane-rivimoottori tuottaa 200 hv ilman patopaineen vaikutusta. YZR-M1:n MotoGP-moottoriin perustuvan crossplane-kampiakselin epäkeskeinen 270° - 180° - 90° - 180° -sytytysjärjestys tuottaa koko käyntialueella tehokkaan väännön.

6-suuntainen IMU (Inertial Measurement Unit ) -liiketunnistin

Huipputekninen, 6-suuntaisen liikkeen tunnistava IMU-tunnistin tuottaa ECU-ohjausyksikölle yksityiskohtaista tietoa YZF-R1M-liikkeistä. Tämän datan perusteella ECU ohjaa eri toimintoja, kuten päivitettyä etupyörän keulimisen hallintaa, MotoGP-pyörään kehitettyä kallistuskulman tunnistavaa takarenkaan SCS-luistonhallintaa ja rengaspidon TCS-pidonhallintaa. Näin kuljettaja voi keskittyä vain ajamiseen eli parantamaan kierrosaikojaan.

Uusi QSS-vaihdeavustin (Quickshift System)

Uudistettu QSS-vaihdeavustin mahdollistaa vaihtamisen ilman kytkintä niin isompaan kuin pienempään vaihteeseen. Näin vaihtaminen ei vaadi isoja liikkeitä tai erityistä keskittymistä, joten ajo on vakaampaa ja rennompaa. YRC-toiminnon (Yamaha Ride Control) avulla YZF-R1M-kuljettaja voi valita QSS-vaihdeavustimen toiminnan oman mielen mukaiseksi.

UBS-yhdistelmäjarrut ja Race ABS -järjestelmä

YZF-R1M on varustettu kallistuksen tunnistavalla Race ABS -järjestelmällä. Se säätää etujarrun kahden 320 mm:n jarrulevyn monoblock-jarrusatulan ja takapyörän 220 mm:n levyjarrun toimintaa myös kaarteissa. Tämä ja jarruvoimaa tasaava Yamahan UBS-yhdistelmäjarrujärjestelmä (Unified Brake System) varmistavat tehokkaan ja turvallisen hidastuvuuden kaikissa ajo-olosuhteissa myös kallistuksen aikana.

Kompakti Deltabox-runko

Kompakti Deltabox-alumiinikotelorunko ja magnesiumista tehty takaosa sekä pitkä kolmiomainen takahaarukka korostavat YZF-R1M- ja YZR-M1 MotoGP -kilpapyörän sukulaisuutta. Lyhyt 1 405 mm:n akseliväli ja ajokunnossa vain 200 kg:n paino takaavat, että YZF-R1M:n suorituskyky ja ajettavuus kilpa- ja rata-ajossa täyttää vaativankin kuljettajan toiveet.

Magnesiumvanteet ja alumiininen polttoainesäiliö

YZF-R1M:n vanteina ovat keveät 17 tuuman magnesiumvanteet. Ne vähentävät olennaisesti jousittamatonta painoa, joten jousitus toimii tuntuvasti herkemmin. Muodoiltaan linjakas ja ergonominen 17 litran bensatankki on sekin kevyttä alumiinia.

Uusi ECU-ohjelmointi ja tehokkaampi etupyörän LF-keulimisenhallinta (Lift Control)

YZF-R1M:n uuden ECU-ohjelmoinnin myötä QSS-vaihdeavustin toimii nyt molempiin suuntiin, eli isommalle ja pienemmälle vaihteelle vaihtaessa. Etupyörän LIF-keulimisenhallinnan ohjelmointi on sekin päivitetty, joten kiihdytyksissä kuljettaja voi keskittyä täysin vain ajamiseen ilman pelkoa, että etupyörä nousee tahattomasti liian korkealle.

TFT-mittaristo (Thin Film Transistor)

YZF-R1M-mittariston TFT-värinäyttö on alan ehdotonta huipputekniikkaa. Monitoimiselta värinäytöltä kuljettaja näkee tiedot selkeästi ja värikoodit helpottavat datan seurantaa ajon aikana.

R1M-omistajille järjestettävät Yamaha Racing Experience -ajotapahtumat

Jokainen Yamaha YZF-R1M-omistaja saa kutsun osallistua eri kilparadoilla järjestettäviin Yamaha Racing Experience -tapahtumiin. Tapahtumissa osallistujilla on mahdollisuus tavata Yamahan tehdaskuljettajia ja teknikoita. Näin osallistujat voi kysyä neuvoja ajamisesta ja pyörän asetuksista alan ehdottomilta ammattilaisilta. Tapahtumissa on myös ammattikuljettajien ohjauksessa tapahtuvaa rata-ajokoulutusta.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Moottorin tyyppi Nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, eteenpäin kallistettu 4-sylinterinen rivimoottori, 4-venttiiline
Moottorin tilavuus 998 cc
Sylinterin mitat 79,0 mm x 50,9 mm
Puristussuhde 13,0 : 1
Maksimiteho 147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 rpm
Maksimivääntö 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm
Voitelujärjestelmä Märkäsumppu
Kytkimen tyyppi Märkä, Monilevy
Kaasutin Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä TCI (digitaalinen)
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä Hammasrattaat, 6-vaihteinen
Voimansiirto Ketju
Runko Timantin muotoinen
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka, Ø 43 mm
Etujoustovara 120 mm
Caster-kulma 24º
Jättö 102 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi, (linkkujousitus)
Takajoustovara 120 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 320 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 220 mm
Eturengas 120/70 ZR17M/C (58W)
Takarengas 200/55 ZR17M/C (78W)
Kokonaispituus 2 055 mm
Kokonaisleveys 690 mm
Kokonaiskorkeus 1 150 mm
Istuimen korkeus 860 mm
Akseliväli 1 405 mm
Maavara 130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 201 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 17 Litraa
Öljysäiliön tilavuus 3,9 Litraa
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät