Yamaha

YZF-R1 (2018)

Yamaha
YZF-R1 (2018)
Myyntihinta 19 890,00 € Autovero 5 985,74 € 25 875,74 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Yamaha YZF-R1 We R1

YZR-M1 MotoGP -kilpapyörän tekniikkaa edustava crossplane-moottori, akseliväliltään lyhyt Deltabox-runko ja edistykselliset elektroniset ajoavustimet – YZF-R1 on suunniteltu ja varusteltu ilman kompromisseja.

Se juuret juontavat rata-ajon huipulle. 200 hv, 199 kg ja 1 405mm:n akseliväli kertoo jo paljon ominaisuuksista. Mutta usein se tärkein ei ole heti nähtävissä.

YZF-R1:n ajohallinnan 6-akselinen IMU-liiketunnistimen tuottama 3D-liiketieto ohjaa ja säätää mm. rengaspidon- ja -luiston hallintaa, keulimista, jarrutuksia ja paikalta lähtöä. Päivitetty QSS-vaihdeavustin mahdollistaa puolestaan sujuvan vaihtamisen ylös ja alas ilman kytkintä tai kaasun sulkemista. Yamaha YZF-R1. We R1.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Päivitetty QSS-vaihdeavustin, edistykselliset elektroniset ajoavustimet
  • Nelisylinterinen, 998 cc:n, 200 hv:n crossplane-moottori
  • Korkeapuristeinen sylinterikansi
  • YZR-M1 MotoGP -tyylinen kate
  • Kapasiteetiltaan suuri ilmanotto
  • Akseliväliltään lyhyt Deltabox-alumiinirunko
  • Rata-ajon perusteella kehitetty jousitus
  • Titaaninen pakoputkisto ja välivaimennin
  • ABS- ja UBS-yhdistelmäjarrut (Unified Brake System)
  • Keulimisenhallinta ja lähtöavustin
  • Magnesiumvanteet ja alumiininen polttoainesäiliö
  • TFT-mittaristo (Thin Film Transistor)

YZR-M1-tekniikkaan perustuva 200 hv:n crossplane-rivikone

YZF-R1:n voimanlähteenä on nelisylinterinen, 4-venttiilinen, 998 cc:n, crossplane-rivimoottori, joka tuottaa 200 hv ilman patopaineen vaikutusta. YZR-M1 MotoGP -moottorin tekniikkaan perustuvan crossplane-kampiakselin epäkeskeinen 270° - 180° - 90° - 180° -sytytysjärjestys tuottaa laajan ja tehokkaan vääntöalueen.

Korkea puristussuhde ja keveät liikkuvat massat

Optimaalisen suorituskyvyn takeeksi moottorissa on korkea 13:1-puristussuhde, puolipallon muotoiset palotilat ja läpimitaltaan isot imu- ja pakoventtiilit. Hyvän huipputehon ja lineaarisen vääntövoiman takeeksi kierrosherkässä YZF-R1-moottorissa on keveät titaaniset kiertokanget ja alumiiniset takomännät.

Tehokas ilmanotto

Etukatteen keskellä oleva, YZR-M1-tyylinen ilmanottoaukko takaa ison, 10,5 litran ilmakotelon tehokkaan ilmansaannin. Paineistettu imuilma kulkee imusarjaan, jonka elektroninen YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) -järjestelmä säätää imukurkkujen pituutta, jotta moottorin suorituskyky on optimaalinen koko käyntialueella.

Huippukevyt titaaninen pakoputkisto ja äänenvaimennin.

Kevyt 4-2-1-pakoputkisto varmistaa hyvän huipputehon sekä laajan ja voimakkaan vääntökäytöksen. Servo-ohjattu läppäventtiili säätää moottorin tehon ja väännön kannalta optimaalisen pakovastuksen koko käyntialueella. Kompakti äänenvaimennin keskittää painopistettä ja tuottaa R1:lle tunnusomaisen, yksilöllisen käyntiäänen.

Kompakti Deltabox-runko

Kompakti Deltabox-alumiinikotelorunko ja magnesiumista tehty takaosa sekä pitkä kolmiomainen takahaarukka korostavat YZF-R1- ja YZR-M1 MotoGP -kilpapyörän sukulaisuutta. Lyhyt 1 405 mm:n akseliväli ja ajokunnossa vain 200 kg:n paino takaavat, että YZF-R1:n suorituskyky ja ajettavuus maantie- ja rata-ajossa täyttävät vaativankin kuljettajan toiveet.

YZR-M1-tyyliin muotoiltu kate

Keskellä oleva kookas ilmanottoaukko, linjakas tuulilasi ja alas piilotetut ajovalot – virtaviivaisen YZF-R1:n etukatteen profiili on melko tasan samanlainen kuin YZR-M1 MotoGP -kilpapyörässä. Kilpurimaista ilmettä korostavat ilmanottoaukon molemmin puolin olevat, kompaktit LED-ajo ja -huomiovalot istuvat saumatta virtaviivaisiin muotoihin.

Kilpa-ajoon kehitetty jousitus

Monisäätöinen 45 mm:n KYB-etuhaarukka ja 25 mm:n etuakseli tehostavat ja herkistävät ohjaustuntumaa. Vetoakselin sekä takahaarukan kulman ja pituuden tarkkaan laskettu suhde varmistaa vakaan käytöksen ja käsiteltävyyden kaikissa ajotilanteissa.

UBS-yhdistelmäjarrut ja Race ABS -järjestelmä

YZF-R1:n kallistuksen tunnistava Race ABS -järjestelmä säätää etujarrun kahden 320 mm:n jarrulevyn monoblock-jarrusatulan ja takapyörän 220 mm:n levyjarrun toimintaa myös kaarteissa. Tämä ja jarruvoimaa tasaava Yamahan UBS-yhdistelmäjarrujärjestelmä (Unified Brake System) varmistavat tehokkaan ja turvallisen jarruttamisen myös kaarreajossa.

Uudistettu QSS-vaihdeavustin

Uudistettu QSS-vaihdeavustin mahdollistaa vaihtamisen ilman kytkintä niin isompaan kuin pienempään vaihteeseen. Sujuva vaihtaminen ilman kytkintä tai kaasun sulkemista ei vaadi isoja liikkeitä tai erityistä keskittymistä, joten ajo on vakaampaa ja rennompaa.

Magnesiumvanteet ja alumiininen polttoainesäiliö

YZF-R1:n vanteet ovat keveät 17-tuuman magnesiumvanteet. Ne vähentävät olennaisesti jousittamatonta painoa, joten jousitus toimii tuntuvasti herkemmin. Muodoiltaan linjakas ja ergonominen 17 litran bensatankki on sekin kevyttä alumiinia.

6-suuntainen IMU (Inertial Measurement Unit ) -liiketunnistin

Huipputeknisen, 6-suuntaisen liikkeen tunnistavan IMU-tunnistimen Gyro- ja G-tunnistimet tuottaa ECU-yksikölle yksityiskohtaista 3D-tietoa YZF-R1-liikkeistä. Tämän perusteella ECU ohjaa eri toimintoja, kuten etupyörän keulimisen hallintaa, kallistuskulman tunnistavaa takarenkaan SCS-luistonhallintaa ja rengaspidon TCS-pidonhallintaa. Näin kuljettaja voi keskittyä vain ajamiseen.

TFT-mittaristo (Thin Film Transistor)

YZF-R1:n mittariston TFT-värinäyttö on alan ehdotonta huipputekniikkaa Monitoimiselta värinäytöltä kuljettaja näkee tiedot selkeästi ja värikoodit helpottavat datan seurantaa ajon aikana.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Moottorin tyyppi Nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, eteenpäin kallistettu 4-sylinterinen rivimoottori, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 998 cc
Sylinterin mitat 79,0 mm x 50,9 mm
Puristussuhde 13,0 : 1
Maksimiteho 147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 rpm
Maksimivääntö 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm
Voitelujärjestelmä Märkäsumppu
Kytkimen tyyppi Märkä, Monilevy
Kaasutin Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä TCI (digitaalinen)
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä Hammasrattaat, 6-vaihteinen
Voimansiirto Ketju
Runko Timantin muotoinen
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka, Ø 43 mm
Etujoustovara 120 mm
Caster-kulma 24º
Jättö 102 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi, (linkkujousitus)
Takajoustovara 120 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 320 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 220 mm
Eturengas 120/70 ZR17M/C (58W)
Takarengas 190/55 ZR17M/C (75W)
Kokonaispituus 2 055 mm
Kokonaisleveys 690 mm
Kokonaiskorkeus 1 150 mm
Istuimen korkeus 855 mm
Akseliväli 1 405 mm
Maavara 130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 200 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 17 Litraa
Öljysäiliön tilavuus 3,9 Litraa
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät