Yamaha

YZF-R1 (2017)

Yamaha
YZF-R1 (2017)
Myyntihinta 19 590,00 € Autovero 5 894,08 € 25 484,08 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Yamaha YZF-R1 We R1

Sen vääntövahva crossplane-moottori, ketterän lyhyt akseliväli ja monipuolinen elektroninen ajohallintajärjestelmä varmistavat, että voit turvallisesti kokeilla ja nostaa ajotaitosi äärirajoja.

Uuden Yamaha R1:n suunnittelussa on tinkimättä sovellettu YZR-M1 MotoGP -tekniikkaa. 200 hv, 199 kg ja 1405 mm:n akseliväli vihjaavat mistä on kysymys. Mutta se mikä tekee uuden R1:n ajo-ominaisuuksista täysin uudenlaiset ei näy ulospäin.

Uuden R1:n ajonhallintajärjestelmän IMU (Inertial Measurement Unit ) -yksikkö seuraa liikkeitä kuuteen suuntaan - liikenopeus, hidastuvuus sekä kallistus oikealle ja vasemalle sekä etupyörän liike ylös/alas. Tietojen perusteella luodaan kolmiulotteinen ajohallintakaava, joka ohjaa luistonestoa, etupyörän keulimista, jarrutuksia sekä rengaspitoa kiihdytyksissä. Yamaha YZF-R1 We R1.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Nelisylinterinen, 998 cc:n, 200 hv:n crossplane-moottori
  • elektroninen Hi-tech-hallintajärjestelmä
  • Hyrrä- ja G-voimien 6-suuntainen liiketunnistus ja 3D motion data.
  • Kallistuskulman tunnistava luiston- ja sutimisenesto
  • Keulimisen ja takapyörän sutimisen hallintajärjestelmä
  • Kallistuskulman tunnistavat Racing ABS -yhdistelmäjarrut
  • Akseliväliltään lyhyt Deltabox-aluminirunko
  • Paino ajokunnossa 199 kg
  • Vääntöjäykkä ja keveä takahaarukka sekä magnesium-takarunko
  • Magnesium-vanteet ja alumiininen polttoainesäiliö
  • Portaittain säädettävät käyntikartat
  • Selkeä TFT (Thin Film Transistor) LCD-mittaristo

M1-tekniikkaan perustuva 200 hv:n crossplane-moottori

Vääntövahva nelisylinterinen, 4-venttilinen, 998 cc:n crossplane-moottori tuottaa 200 hevosvoimaa ilman imuilman patopaineistusta. YZR-M1 MotoGP -moottorin
tekniikkaan perustuvan crossplane-kampiakselin epäkeskeinen 270° - 180° - 90° - 180° sytytysjärjestys tuottaa laajan ja tehokkaan vääntöalueen.

Korkea puristussuhde ja keveät liikkuvat massat

Optimaalisen suorituskyvyn takeeksi moottorissa on korkea 13:1-puristussuhde, puolipallon muotoiset palotilat ja läpimitaltaan isot imu- ja pakoventtiilit. R1:n moottorin kierrosherkkyyden ja kattavan tehoalueen varmistavat myös huippukeveät ja äärimmäisen kestävät titaaniset kiertokanget sekä alumiiniset takomännät.

Tehokas ilmanotto

YZR-M1-tyyppinen, keskitetty ja paineistava ilmanotto sekä tilava 10,5 litran ilmanpuhdistinkotelo varmistavat moottorin tehokkaan hengityksen. Paineistettu imuilma kulkee imusarjaan, jonka elektroninen YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) -järjestelmä säätää imukurkkujen pituutta, jotta moottorin suorituskyky on optimaalinen koko käyntialueella.

Huippukevyt titaaninen pakoputkisto ja äänenvaimennin. 

Kevyt 4-2-1 pakoputkisto varmistaa hyvän huipputehon sekä laajan ja voimakkaan vääntökäytöksen. Servo-ohjattu läppäventtiili säätää moottorin tehon ja väännön kannalta optimaalisen pakovastuksen koko käyntialueella. Kompakti äänenvaimennin keskittää painopistettä ja tuottaa R1:n tunnusomaisen, yksilöllisen käyntiäänen.

Kompakti Deltabox-runko

Yamaha R1:n Deltabox-alumiinirunko ja sen magnesiumista valettu takaosa sekä pitkä, ristikkorakenteinen alumiininen takahaarukka ovat lähes samanlaiset kuin Yamaha M1 MotoGP -kilpapyörässä. Akseliväliltään lyhyt - 1405 mm - ja ajokunnossa vain 199 kilon painoinen uusi R1 on ajettavuudeltaan huippuluokkaa vaativassakin rata-ajossa.

YZR-M1-tyyliin muotoiltu kate

Etukatteen iso ilmanottoaukko, kuplamallinen tuulilasi ja LED-ajovalot muodostaa samanlaisen virtaviivaisen kokonaisuuden kuin YZR M1 MotoGP -pyörässä. Ilmanottoaukon molemmin puolin "piilotetut" kompaktit LED-ajovalot ja ilmeikkäät LED-seisontavalot istuvat saumattomasti virtaviivaisiin muotoihin.

Kilpa-ajoon kehitetty jousitus

Monisäätöinen 45 mm:n KYB-etuhaarukka ja 25 mm:n etuakseli tehostavat ja herkistävät ohjaustuntumaa. Vetoakselin sekä takahaarukan kulman ja pituuden tarkkaan laskettu suhde varmistaa vakaan käytöksen ja käsiteltävyyden kaikissa ajotilanteissa.

UBS-yhdistelmäjarrut ja Race ABS -järjestelmä

Kahden 320 mm:n monoblock-etujarrun ja 220 mm:n takajarrun toimintaa ohjaavat kallistuskulman tunnistava Race ABS ja jarrujen painotusta tilanteen mukaan säätävä UBS (Unified Brake System) -järjestelmä. Tämä varmistaa tehokkaat ja turvalliset jarrutukset kaikissa olosuhteissa maantiellä ja radalla.

 

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Koeajomallit Vantaa
Esittelytuote Vantaa
Moottorin tyyppi Nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, eteenpäin kallistettu 4-sylinterinen rivimoottori, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 998 cc
Sylinterin mitat 79,0 mm x 50,9 mm
Puristussuhde 13,0 : 1
Maksimiteho 147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 rpm
Maksimivääntö 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm
Voitelujärjestelmä Märkäsumppu
Kytkimen tyyppi Märkä, Monilevy
Kaasutin Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä TCI (digitaalinen)
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä Hammasrattaat, 6-vaihteinen
Voimansiirto Ketju
Runko Alumiini-Deltabox
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka, Ø 43 mm
Etujoustovara 120 mm
Caster-kulma 24º
Jättö 102 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi, (linkkujousitus)
Takajoustovara 120 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 320 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 220 mm
Eturengas 120/70 ZR17M/C (58W)
Takarengas 190/55 ZR17M/C (75W)
Kokonaispituus 2 055 mm
Kokonaisleveys 690 mm
Kokonaiskorkeus 1 150 mm
Istuimen korkeus 855 mm
Akseliväli 1 405 mm
Maavara 130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 199 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 17 Litraa
Öljysäiliön tilavuus 3,9 Litraa
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät