Yamaha

TMAX DX (2017)

Yamaha
TMAX DX (2017)
Myyntihinta 13 470,00 € Autovero 3 519,71 € 16 989,71 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

TMAX-lippulaiva - TMAX DX. Maxiskootterien uudet perusarvot 

TMAX DX on varustelultaan monipuolisin TMAX.

Elektronisesti säätyvä tuulilasi asettuu sopivalle korkeudelle napin painalluksella niin työmatkoilla kuin pitkillä lomaretkilläkin. Matka-ajossa Cruise Control -vakionopeudensäädin tekee ajosta leppoisaa. D-MODE-käyntiohjelman avulla voi valita joko kaupunkiajoon tai sporttiseen maantieajoon sopivan moottorin käytöksen.

TCS-pidonhallinta/luistonesto, ilman virta-avainta toimiva Smart Key -virtalukko, iso tavaratila ja moderni, digitaalinen TFT-mittaristo ovat kaikki vakiovarusteena. Samoin lämpökahvat ja lämpöistuin sekä My TMAX -applikaatio ja erikoisvärit kuuluvat nekin TMAX DX -varusteluun. Sanomatta selvää, että TMAX DX asettaa uudet lähtökohdat maxiskootterien varustetasolle. Eikä vain omassa luokassaan. Vastaavan varustelutason moottoripyörät ovat yleensä huippumallin cruisereita.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Vakionopeudensäädin ja valinnaiset D-MODE-käyntiohjelmat
  • Elektronisesti säätyvä tuulilasi
  • Lämpökahvat ja -satula
  • Erikoisväritys ja korkealuokkainen viimeistely
  • EU4-hyväksytty, kaksisylinterinen, elektronisella YCC-T-kaasulla varustettu, 530 cc:n nelitahtimoottori.
  • Säädettävä takajousitus
  • My TMAX Connect -applikaatio yhdysrakenteisella GPS-järjestelmällä.
  • Uusi kevyt alumiinivalurunko
  • ABS-jarrut ja TCS-pidonhallinta (luistonesto/sutimisenesto)
  • Ilman virta-avainta toimiva ‘Smart Key’ -virtalukko ja keskituen lukitus
  • Moderni, digitaalinen TFT-mittaristo
  • Liitettävissä Dainese D-air® -turvajärjestelmään

Uudet dynaamiset muodot

Uusi TMAX DX on entistä virtaviivaisempi ja olemukseltaan innostavan dynaaminen. Kaksi ilmeikästä LED-ajovaloa, kaarevat LED-parkkivalot sekä takaosan LED-takavalot ja -vilkut korostavat muotoilun uutta rohkea tyyliä. Aiempaa enemmän ylös suunnattu, typistetty äänenvaimennin korostaa sporttista olemusta ja sivuprofiilin uudenmallien "bumerangikuvio" edustaa selkeää TMAX-perimää.

D-MODE ja Cruise Control

D-MODE-järjestelmän avulla voi valita kulloiseenkin ajotilanteeseen ja -olosuhteisiin parhaan moottorin tehon ja käytöksen - kaupunkiajoon T-Mode ja sporttisempaan menoon S-Mode. Yli 50 km/h:n nopeuksissa Cruise Control -vakionopeudensäädin tekee matka-ajosta ja nopeusrajoitusten noudattamisesta helpompaa ja leppoisampaa.

Elektronisesti säätyvä tuulilasi

TMAX DX -varustelussa ajomukavuus on etusijalla. Yksi tällainen tärkeä varuste on elektronisesti säätyvä tuulilasi. Vasemmassa ohjaustangossa olevan napin painalluksella tuulilasin korkeutta voi säätää portaattomasti +/- 135 mm.

Lämpökahvat ja -satula

TMAX DX on varustelun osalta TMAX-malliston lippulaiva. Se on tarkoitettu käyttäjälle, joka haluaa vain parasta ja nauttia ykkösluokan laadukkaasta ajosta myös, kun keli ei ole parhaimmillaan. Siksi TMAX DX:n vakiovarusteena on säädettävän tuulilasin lisäksi mm. lämpökahvat ja -satula

Vääntövahva 530 cc:n nelitahtimoottori

Luonteeltaan vääntövahvan ja tehokkaan, elektronisella YCC-T-kaasulla varustetun, kaksisylinterisen, 530 cc:n rivimoottorin voimakas vääntö varmistaa ripeän kiihtyvyyden niin kaupungin liikennevaloista kuin ohituksissa moottoritiellä. Uusi erittäin lujarakenteinen ja kevyt hiilikuituhihna vähentää voimansiirron nykimisen minimiin. Katalysaattorin uuden sijoittelun ja uudenlaisen ilmanpuhdistinkotelon myötä TMAX 2017:n moottori täyttää EU4-vaatimukset.

Elektroninen YCC-T-kaasu (Yamaha Chip Controlled Throttle)

Alunperin huippuluokan Yamaha Supersport -moottoripyöriin kehitetty elektroninen (ride-by-wire) YCC-T-kaasu takaa moottorin tehokkaan ja tarkoituksenmukaisen vastaavuuden kaasukahvan liikkeisiin. Käytännössä moottoriohjauksen 32-bittinen ECU-keskusyksikkö monitoroi jatkuvasti useita eri parametreja sekä kuljettajan kaasukahvan liikkeitä. Näiden perusteella ECU-yksikkö säätää servomoottorin ohjaaman kaasuläpän liikettä niin, että moottorin käynti ja suorituskyky on joka tilanteessa optimaalinen.

TCS-pidonhallinta (sutimisen/luistonesto)

Uusi, kuudennen sukupolven TMAX on Yamahan edistyksellisin maxiskootteri. Sen vakiovarusteena on mm. sporttipyöristä tuttuja ajoavustimia, kuten TCS-luistonesto. Elektroninen TCS-järjestelmä varmistaa rengaspitoa, eli tehostaa ajoturvallisuutta etenkin sadekelissä ja esimerkiksi soran peittämällä asfaltilla.

Säädettävä, linkkutoiminen takajousitus

Linkkutoimisen TMAX DX -takajousituksen lähes vaakatasossa olevassa iskunvaimentimessa on jousen esijännityssäätö sekä paluu- ja puristusvaimennuksen säädöt. Ominaisuuksiltaan progressiivinen jousitus on normaalissa ajossa mukavan pehmeä ja suurissa nopeuksissa se takaa vakaan ajokäytöksen.

Alumiinirunko

Täysin uudenlainen, kevyt alumiinivalurunko ja 40 mm pidempi alumiininen takahaarukka tekevät uuden TMAXin ajo-ominaisuuksista entistä enemmän moottoripyörän kaltaiset. Uuden rungon ja muiden muutosten myötä uusi TMAX on 10 kiloa kevyempi kuin edeltäjänsä. Samoin sen ketterä ajokäytös ja kevyt käsiteltävyys tuo mieleen lähinnä 600-luokan sporttiset moottoripyörät.

TFT-mittaristo

Modernin mittariston TFT-näyttö on osa laadukasta varustelua ja viimeistelyä. Mittariston vasemmalla puolen on analoginen nopeusmittari ja oikealla vastaava kierroslukumittari. Niiden keskellä on TFT-näyttö, josta näkyy mm. matkamittari, kaksi trippimittaria, reaaliaikainen ja keskimääräinen polttoaineen kulutus ja ulkolämpötilamittari. Lisäksi on eri toimintojen, kuten TCS:n, toimintatilan symbolit.

Smart Key -järjestelmä / keskiseisontatuen lukitus

Langaton Smart Key -järjestelmä helpottaa elämää kun liikkeelle lähtiessä ei tarvitse kaivaa virta-avaimia taskunpohjalta. Järjestelmään kuuluu myös varkauksia estävä käytönesto. Smart Key -järjestelmällä voi siis käynnistää moottorin, avata satulan sekä lukita ja avata keskituen lukituksen, joka on käytöneston tavoin tehokas keino estää ajoneuvon varastaminen.

Säilytystilaa kahdelle avokypärälle

Sen lisäksi, että TMAX on historiansa ajan ollut sporttisten maxiskootterien esikuva, on se myös erittäin käytännöllinen. Esimerkiksi satulan alla olevaan tavaratilaan mahtuu vaivatta kaksi avokypärää ja pikkutavaroita. Yamahan sporttiskootterien ykkönen on myös käytännöllinen työmatkoilla ja vapaa-ajan ajoretkillä.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Moottorin tyyppi Eteenpäin kallistettu 2-sylinterinen rivimoottori, nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 530 cc
Sylinterin mitat 68,0 mm x 73,0 mm
Puristussuhde 10:9 : 1
Maksimiteho 33,8 kW @ 6 750 rpm
Maksimivääntö 53,0 Nm @ 5 250 rpm
Voitelujärjestelmä Kuivasumppu
Sytytysjärjestelmä TCI
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä V-Belt -automaatti
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka
Etujoustovara 120 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi
Takajoustovara 117 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 267 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 282 mm
Eturengas 120/70-15
Takarengas 160/60-15
Kokonaispituus 2 200 mm
Kokonaisleveys 765 mm
Kokonaiskorkeus 1,420-1,555 mm (säädettävä tuulilasi)
Istuimen korkeus 800 mm
Akseliväli 1 575 mm
Maavara 125 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 216 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 15 Litraa
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät