Yamaha

TMAX (2017)

Yamaha
TMAX (2017)
Myyntihinta 11 890,00 € Autovero 3 098,61 € 14 988,61 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Maxiskootterien uudet perusarvot - TMAX 2017

Ensimmäinen TMAX esiteltiin 2001. Sen jälkeen niitä on myyty yhteensä yli 233 000 kappaletta. Kaudelle 2017 TMAX on kokenut tuntuvia uudistuksia. Samalla se nostaa jälleen maxiskootterien sporttisen suorituskyvyn ja monipuolisen toimivuuden perusarvot uudelle tasolle.

Huipputason varustelu ja viimeistely sekä dynaamisen virtaviivainen muotoilu ovat premium-luokkaa. Uusi alumiinirunko takaa erinomaisen käsiteltävyyden ja tarkan kaarrekäytöksen. Moottoripyörätyyppinen USD-etuhaarukka ja linkuilla toimiva takajousitus varmistavat vakaan ajokäytöksen.

Uudessa TMAXissa on mm. elektroninen TCS-pidonhallinta/luistonesto, ilman virta-avainta toimiva virtalukko ja lukitus, TFT-mittaristo sekä iso tavaratila kahdelle avokypärälle. Ominaisuuksiltaan uusi TMAX tarjoaa yhtälailla sporttipyörän suorituskykyä kuin skootterin käytännöllisyyttä.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Dynaamisen sporttiset uudet muodot
  • Tehokkaampi vääntö ja vähemmän painoa
  • Uusi kevyt alumiinirunko
  • TCS-pidonhallinta (sutimisen-/luistonesto)
  • Elektroninen YCC-T kaasu (Yamaha Chip Controlled Throttle)
  • Iso tavaratila kahdelle avokypärälle
  • Ilman virta-avainta toimiva ‘Smart Key’ -järjestelmä.
  • Tyylikäs ja selkeä TFT-mittaristo
  • Takapään linkkujousitus
  • Vakiona ABS-jarrut
  • Keskituen lukitus
  • Valmius Dainese D-air® -turvajärjestelmälle

Uusi dynaaminen muotoilu

Uusi TMAX on ilmeeltään ja olemukseltaan entistä virtaviivaisempi ja innostavan dynaaminen. Kaksi ilmeikästä LED-ajovaloa, kaarevat LED-parkkivalot sekä takaosan LED-takavalot ja -vilkut korostaa muotoilun uutta rohkea tyyliä. Aiempaa enemmän ylös suunnattu, typistetty äänenvaimennin korostaa sporttista olemusta ja sivuprofiilin uudenmallinen "bumerangikuvio" on selkeää TMAX-perimää.

Alumiinivalurunko

Kokonaan uusi, kevyt alumiinivalurunko ja 40 mm pidempi alumiininen takahaarukka tekevät uuden TMAXin ajo-ominaisuuksista entistä enemmän moottoripyörän kaltaiset. Uuden rungon ja muiden muutosten myötä uusi TMAX on 10 kiloa kevyempi kuin edeltäjänsä. Samoin sen ketterä ajokäytös ja kevyt käsiteltävyys tuo mieleen lähinnä 600-luokan sporttiset moottoripyörät.

TCS-pidonhallinta (sutimisen/luistonesto)

Uusi, kuudennen sukupolven TMAX on Yamahan edistyksellisin maxiskootteri. Sen vakiovarusteena on mm. sporttipyöristä tuttuja ajoavustimia, kuten TCS-luistonesto. Elektroninen TCS-järjestelmä varmistaa rengaspidon, eli tehostaa ajoturvallisuutta etenkin sadekelissä ja esimerkiksi soran peittämällä asfaltilla.

Tehokas 530 cc:n nelitahtimoottori

Luonteeltaan vääntövahvan ja tehokkaan, elektronisella YCC-T-kaasulla varustetun, kaksisylinterisen, 530 cc:n rivimoottorin voimakas vääntö varmistaa ripeän kiihtyvyyden niin kaupungin liikennevaloista kuin ohituksissa moottoritiellä. Uusi erittäin lujarakenteinen ja kevyt hiilikuituhihna vähentää voimansiirron nykimisen minimiin. Katalysaattorin uuden sijoituspaikan ja uudenlaisen ilmanpuhdistinkotelon myötä TMAX 2017:n moottori täyttää EU4-vaatimukset.

Elektroninen YCC-T-kaasu (Yamaha Chip Controlled Throttle)

Alunperin Yamahan huippuluokan Supersport-moottoripyöriin kehitetty elektroninen (ride-by-wire) YCC-T-kaasu takaa moottorin tehokkaan ja tarkoituksenmukaisen vastaavuuden kaasukahvan liikkeisiin. Käytännössä moottoriohjauksen 32-bittinen ECU-keskusyksikkö monitoroi jatkuvasti useita eri parametreja sekä kuljettajan kaasukahvan liikkeitä. Näiden perusteella ECU-yksikkö säätää servomoottorin ohjaaman kaasuläpän liikettä niin, että moottorin käynti ja suorituskyky on joka tilanteessa optimaalinen.

Takapään linkkujousitus

Progressiivisilla linkuilla varustettu takajousituksen iskunvaimennin on vaakatasossa, eli matalan painopisteen kannalta edullisessa asennossa. Progressiivisen jouston ja pidemmän takahaarukan ansiosta kuljettajalla on erinomainen tuntuma takapään liikkeisiin etenkin kaarteissa ja kiihdytyksissä.

TFT-mittaristo

Moderni mittaristo ja TFT-näyttö ovat osa laadukasta varustelua ja viimeistelyä. Mittariston vasemmalla puolen on analoginen nopeusmittari ja oikealla vastaava kierroslukumittari. Niiden välissä on TFT-näyttö, josta näkyy mm. matkamittari, kaksi trippimittaria, reaaliaikainen ja keskimääräinen polttoaineen kulutus ja ulkolämpötilamittari. Lisäksi on eri toimintojen, kuten TCS:n, toimintatilan symbolit.

Smart Key -järjestelmä / keskiseisontatuen lukitus

Langaton Smart Key -järjestelmä helpottaa elämää kun liikkeelle lähtiessä ei tarvitse kaivaa virta-avaimia taskunpohjalta. Järjestelmään kuuluu myös varkauksia estävä käytönesto. Smart Key -järjestelmällä voi siis käynnistää moottorin, avata satulan sekä lukita ja avata keskituen lukituksen, joka on käytöneston tavoin tehokas keino estää ajoneuvon varastaminen.

Säilytystila kahdelle avokypärälle

Sen lisäksi, että TMAX on koko historiansa ajan ollut sporttisten maxiskootterien esikuva, on se myös erittäin käytännöllinen liikkumisväline. Esimerkiksi satulan alla olevaan tavaratilaan mahtuu vaivatta kaksi avokypärää ja pikkutavaroita. Näin tämä Yamahan sporttiskootterimalliston ykkönen on myös käytännöllinen työmatkoilla ja vapaa-ajan ajoretkillä.

Valmius Dainese D-air® -turvajärjestelmälle

TMAXin varusteluun kuuluu valmius Dainese D-AIR® -turvajärjestelmälle Dainese D-AIR® -ajotakissa on ajoneuvoon langattomasti kytkeytyvä, iskun tai liukumisen seurauksena silmänräpäyksessä laukeava, yläkehoa suojaava turvatyyny.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Esittelytuote Vantaa
Moottorin tyyppi Eteenpäin kallistettu 2-sylinterinen rivimoottori, nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 530 cc
Sylinterin mitat 68,0 mm x 73,0 mm
Puristussuhde 10:9 : 1
Maksimiteho 33,8 kW @ 6 750 rpm
Maksimivääntö 53,0 Nm @ 5 250 rpm
Voitelujärjestelmä Kuivasumppu
Sytytysjärjestelmä TCI
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä V-Belt -automaatti
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka
Etujoustovara 120 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi
Takajoustovara 117 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 267 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 282 mm
Eturengas 120/70-15
Takarengas 160/60-15
Kokonaispituus 2 200 mm
Kokonaisleveys 765 mm
Kokonaiskorkeus 1,420-1,475 mm (säädettävä tuulilasi)
Istuimen korkeus 800 mm
Akseliväli 1 575 mm
Maavara 125 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 213 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 15 Litraa
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät