Yamaha

MT-10 SP (2017)

Yamaha
MT-10 SP (2017)
Myyntihinta 17 390,00 € Autovero 5 223,08 € 22 613,08 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Parasta Hyper Naked MT -tekniikkaa

MT-10 SP:n varustelu ja sen myötä kokonaisvaltainen huipputason suorituskyky on Dark Side of Japan -tekniikan ehdotonta huippua.
Elektronisella Öhlins ERS -jousituksella varustettu MT-10SP on ajettavuudeltaan jotain ennen kokematonta. Uutta on myös sini-valkoinen erikoisväritys ja monipuolinen TFT-mittaristo.

TCS-pidonhallinta, A&S-kytkin ja QSS-vaihdeavustin takaavat, että 998 cc:n crossplane-moottorin tyrmäävät voimavarat ja muhkea vääntö ovat helposti hallittavissa ja hyödynnettävissä. Uusi MT-10SP on Hyper Naked -katupyörien ehdotonta huippua. Yamaha MT-10 SP - parasta lajissaan.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Monisäätöinen, elektroninen Öhlins ERS -jousitus
  • Sininen/hopea erikoisväritys
  • Monivärinen TFT-mittaristo
  • Vääntövahva, nelisylinterinen 'CP4' crossplane -moottori
  • YZF-R1:n tekniikkaan perustuva runko- ja alustatekniikka
  • Tehokas ja lineaarinen ala- ja keskialueen vääntö
  • YCC-T, D-MODE ja TCS-pidonhallinta
  • A&S-luisto- ja -lähtöavustuskytkin ja QSS-vaihdeavustin
  • Huippulyhyt akseliväli ja alumiininen Deltabox-kotelorunko
  • Dynaamisen etupainoinen profiili
  • Aktiivisen etunoja, pysty ajoasento
  • Edessä tehokkaat radiaalijarrut

Elektroninen Öhlins ERS (Electronic Racing Suspension) -jousitus

Akseliväliltään lyhyt MT-10SP on varustettu elektronisella Öhlins ERS -jousituksella. Automaattisesti ajotilanteen ja tieolosuhteiden mukaan jousitusta säätävä elektroniikka varmistaa alustan optimaalisen toiminnan kaarreajon ohella rajuissakin jarrutuksissa ja kiihdytyksissä.

Nelisylinterinen 'CP4' crossplane -moottori

YZF-R1:n moottorista muokatussa nelisylinterisessä, 998 cc:n crossplane-rivimoottorissa on ala- ja keskialueen vääntöä tehostava uusi imu- ja pakosarja sekä polttoainesyötön ohjelmointi. Moottori epäkeskeinen 270° - 180° - 90° - 180° sytytysjärjestys tuottaa tavanomaista tehokkaamman, lineaarisen vääntövoiman ja -käytöksen.

Elektroniset hallintajärjestelmät

MT-10SP:n ajohallintaa tehostavista elektronisista järjestelmistä mainittakoon YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), eli ride-by-wire-kaasu, ja yli 50 km/h:n nopeuksissa toimiva Cruise Control, eli vakionopeuden säätö. D-Mode-toiminnon kolmella asetuksella voi puolestaan säätä moottorin käytöstä aggressiivisesta säyseään ajo-olosuhteiden ja -tilanteiden mukaan.

Mittariston huippuohut TFT LCD -näyttö

MT-10 SP:n asemaa Hyper Naked -malliston huipulla korostaa myös moderni, monivärinen ja erittäin ohut sekä selkeä TFT-mittaristo. Alan uusinta mittaristotekniikkaa edustava kokonaisuus tarjoaa monipuoliset tiedot, jotka ovat selkeästi nähtävillä ja osin myös käyttäjän ohjelmoitavissa.

TCS-pidonhallinta, QSS-vaihdeavustn, A&S-kytkin

TCS-pidonhallinnan kolmen asetuksen avulla voi turvallisesti hyödyntää MT-10 SP:n ajo-ominaisuudet äärirajoilleen kaikissa olosuhteissa. QSS (Quick Shifter System) -vaihdeavustin mahdollistaa vaihtamisen isompaan vaihteeseen ilman kytkintä tai kaasun sulkemista. Kompaktin A&S (Assist and Slipper) -kytkimen luistotoiminto vaimentaa moottorijarrutuksen vaikutusta pieniin vaihtaessa.

Keveä Deltabox-alumiinikotelorunko

Huipputason Hyper Naked -tyyliin MT-10SP:n keveä Deltabox-alumiinikotelorunko ja pitkä, vahvistettu takahaarukka muodostavat sopivan vääntöjäykän ja silti keveän kokonaisuuden. Tämä YZF-R1-tyyppinen rakenne takaa vakaan käytöksen suorilla ja ketterän käsiteltävyyden tiukoissakin käänteissä.

Aktiivisen etunoja, pysty ajoasento ja etupainoinen profiili

MT-10 SP:n ohjaustanko-satula-jalkatapit-"kolmiomitta" muodostaa ergonomisesti mukavan ja ajohallintaa helpottavan, hieman etunojan ajoasennon. Dynaamisen etupainotteista painon keskitystä ja profiilia korostavat ilmanottoaukon malliset sivukopat ja bensatankin linjakas päällinen.

Lyhyt 1400 mm:n akseliväli - huippuketterä ajokäytös

MT-10 SP:n runko perustuu menestyksellisen YZF-R1-sportin rakennetekniikkaan. Tarkkaan lasketun ja hienosäädetyn runkogeometrian myötä MT-10 SP on käsiteltävyydeltään huippuketterä ja samalla käytökseltään hyvin neutraali. Lyhyen, 1400 mm:n akselivälin ansiosta MT-10 SP on erittäin kompakti 1000 cc -luokan Hyper Naked.

Sininen/hopea erikoisväritys

MT-10 SP on Dark Side of Japan -tekniikan ja -ominaisuuksien osalta huippuluokan Hyper Naked. Samoin sen sukulaisuus YZF-R1M-kilpapyörään on lähes käsin kosketeltavaa . Tätä korostaa muun muassa YZF-R1M-tyylinen sini-hopea erikoisväritys.

Vakiona radiaalit ABS-jarrut

MT-10 SP:n varustelu on kautta linjan parasta tarjolla olevaa. Tämä näkyy ja tuntuu muun muassa jarruissa. Etujarrun kaksi, kelluvaa 320 mm:n jarrulevyä ja nelimäntäiset radiaalisatulat muodostavat tuntumaltaan ja teholtaan huipputason jarrut. Samoin takapyörän tehokkaan ja tuntumaltaan herkän, 220 mm:n levyjarrun tehon annostelu on helppoa. ABS-järjestelmä on vakiovarusteena

Ilmeeltään aggressiiviset, tuplat LED-ajovalot

Etupainoista profiilia korostavan pienen etukatteen tuplat LED-ajovalot tehostavat MT-10 SP:n uhmakasta ilmettä ja olemusta. LED-ajovalojen erinomainen teho ja silti alhainen virrankulutus on olennainen osa MT-10 SP:n huippuluokan suorituskykyä.

 

 

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Moottorin tyyppi nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 998 cc
Sylinterin mitat 79,0 mm x 50,9 mm
Puristussuhde 12 : 1
Maksimiteho 118,0 kW (160,4PS) @ 11 500 rpm
Maksimivääntö 111,0 Nm (11,3 kg-m) @ 9 000 rpm
Voitelujärjestelmä Märkäsumppu
Kytkimen tyyppi Märkä, monilevy
Kaasutin Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä TCI
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä Hammasrattaat, 6-vaihteinen
Voimansiirto Ketju
Runko Alumiini-Deltabox
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka, Ø 43 mm
Etujoustovara 120 mm
Caster-kulma 24º
Jättö 102 mm
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi (linkkujousitus)
Takajoustovara 120 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 320 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 220 mm
Eturengas 120/70 ZR17 M/C (58W)
Takarengas 190/55 ZR17 M/C (75W)
Kokonaispituus 2 095 mm
Kokonaisleveys 800 mm
Kokonaiskorkeus 1 110 mm
Istuimen korkeus 825 mm
Akseliväli 1400 mm
Maavara 130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 210 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 17
Öljysäiliön tilavuus 3,9
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät