Yamaha

MT-09 SP (2018)

Yamaha
MT-09 SP (2018)
Myyntihinta 10 690,00 € Autovero 3 179,74 € 13 869,74 €

Esittelylaite- ja koeajotiedot eivät välttämättä ole aina ajan tasalla. Varmistathan myymälässä esillä ja koeajettavissa olevat laitteet aina etukäteen.

Haastaja

Se on Dark Side of Japan -tyylin uusin ulottuvuus. MT-09 SP on Yamahan huippusuositun Hyper Naked -malliston uusin tulokas. Premium-tason varustelun lisäksi sen tunnusmerkki on näyttävä erikoisväritys.

Monisäätöisellä Öhlins-iskunvaimentimella varustettu MT-09 SP nostaa Hyper Naked -luokan katupyörien ajettavuuden ja ajoelämyksen uudelle tasolle. Erikoisvarusteluun kuuluu myös muun muassa monisäätöinen etujousitus, musta mittaristo ja hallintapainikkeet sekä sinisävyinen satula ja vanteet.

Suorituskykyistä olemusta korostaa myös MT-10 SP -tyylinen, Silver Blu Carbon -erikoisväritys MT-09 SP: Vastaa haasteisiin.

Tuotekuvaus

Tuotetiedot

Yksityiskohdat

  • Takana etäsäädettävä Öhlins-iskunvaimennin
  • Silver Blu Carbon -väritys
  • QSS-vaihdeavustin nopeuttaa isompiin vaihtamista
  • Huippuketterä ajettavuus
  • Dynaamista tyyliä korostavat, aggressiiviset LED-ajovalot
  • Vääntövahva, 3-sylinterinen, 847 cc:n, CP3 crossplane -rivikone
  • Monisäätöinen etujousitus
  • A&S-luistokytkin vakauttaa kaarteisiin ajoa
  • D-MODE-käyntiohjelmat ja TCS-pidonhallinta
  • Keinuhaarukkaan tuettu rekisteriteline
  • Kevyt alumiinirunko ja -takahaarukka
  • LED-parkkivalot

Säädettävä etuhaarukka ja Öhlins-iskunvaimennin

Yksi MT-09 SP:n tarkan ajettavuuden salaisuus on erinomainen jousitus. Takana on erillisellä säätöpyörällä varustettu, monisäätöinen Öhlins-iskunvaimennin. Sen toiminta on nopeasti muutettavissa olosuhteiden mukaan. Samoin kullanvärisen etuhaarukan puristus- ja paluuvaimennuksen hienosäätö takaa, että jousitus on säädettävissä tarkalleen kuljettajan toiveiden mukaan.

Erikoisväritys

MT-09 SP:n erikoisvarustelua korostaa myös sen Silver Blu Carbon -väritys, joka on hyvin samanlainen kuin Yamaha Hyper Naked -lippulaivan, MT-10 SP:n väritys. Erikoisvärityksen muita yksityiskohtia ovat mm. SP-grafiikalla terästetyt, siniset, 10-puolaiset alumiinivanteet, musta mittaristo ja hallintapainikkeet sekä satulan tyylikkäät, siniset ommelsaumat.

Ilmeeltään aggressiiviset, tuplat LED-ajovalot

MT-09 SP:n tupla-ajovalojen häijy ilme korostaa sen katuhenkisyyttä. Ajovalon rakenne on samanlainen kuin MT-10 SP:n ajovalon, eli neljä tehokasta LED-valolähdettä ja tuplat LED-parkkivalot.

QSS-vaihdeavustin ja A&S-luisto- ja -lähtöavustuskytkin

QSS-vaihdeavustimen ansiosta voi vaihtaa isompaan vaihteeseen ilman kytkintä. Paikalta lähtiessä voi siis hyödyntää MT-09 SP:n moottorin suoraviivaisen tehokkaan väännön äärimmilleen. A&S-luisto- ja -lähtöavustinkytkin vakauttaa ajokäytöstä vähentämällä takapyörän heittelyä, kun kaarteeseen mennessä vaihtaa nopeasti pienempään vaihteeseen.

Vääntövahva, 3-sylinterinen, 847 cc:n, CP3 crossplane -rivikone

MT-09 SP:n voimanlähteenä olevan 3-sylinterisen, 847 cc:n, CP3 crossplane -moottorin luontainen laaja vääntö ja suoraviivainen voima on suorastaan koukuttavaa. Nyt sen ominaisuuksia on terävöitetty entisestään ja lisäksi se on E4-hyväksytty.

Elektroniset ajohallinta- ja avustinjärjestelmät

Elektronisten ajoavustimien avulla MT-09 SP:n ominaisuudet ja käytös on sovitettavissa eri ajotapoihin ja -olosuhteisiin. Kolmella valinnaisella D-MODE-käyntiohjelmalla moottorin tehon ulostulo on säädettävissä tilanteen ja kuljettajan mielen mukaan lempeästä suoraviivaisen aggressiiviseksi. TCS-luiston/sutimisenesto ja ABS-jarrut takaavat hyvän hallittavuuden vaikeissakin olosuhteissa.

Selkeä LCD-mittaristo

Toisin kuin monissa vastaavissa saman luokan pyörissä, MT-09 SP:n mittariston mustapohjaisen LCD-näytön symbolit ja numerot ovat valkoiset. Näin ne ovat mahdollisimman selkeät myös kirkkaassa päivänvalossa. Sen lisäksi, että näyttö on käytännöllisen selkeä, sen muotoilu terästää erinomaisesti MT-09 SP:n katuasenteista ilmettä.

Huippuketterä käsiteltävyys

MT-09 SP:n helpon käsiteltävyyden ja ketterän ajokäytöksen salaisuus on kompakti ja kevyt alumiinirunko ja keinuhaarukka. Vääntövahva CP3-moottori on rungon kantavana rakenteena. Näin paino ja ajokäytöksen kannalta olennainen painopiste on saatu hyvin keskitettyä.

Monisäätöinen etujousitus

Säädettävä etujousitus: MT-09 SP:n monisäätöisessä etuhaarukassa on erilliset puristus- ja paluuvaimennuksen säädöt. Näin etujousitus on hienosäädettävissä tarkalleen kuljettajan ajotyylin ja toiveiden sekä olosuhteiden mukaiseksi.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot

Koeajomallit Tampere, Turku
Esittelytuote Turku
Moottorin tyyppi 3-sylinterinen, 4-tahtinen, nestejäähdytetty, DOHC, 4-venttiilinen
Moottorin tilavuus 847 cm³
Sylinterin mitat 78,0 mm x 59,1 mm
Puristussuhde 11,5 : 1
Maksimiteho 84,6 kW (115PS) @ 10 000 rpm
Maksimivääntö 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm
Voitelujärjestelmä Märkäsumppu
Kytkimen tyyppi Märkä, Monilevy
Kaasutin Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä TCI
Käynnistysjärjestelmä Sähkö
Vaihteistojärjestelmä hammasrattaat, 6-vaihteinen
Voimansiirto Ketju
Runko Timantin muotoinen
Etujousijärjestelmä Teleskooppihaarukka
Etujoustovara 137 mm
Caster-kulma 25º
Takajousitusjärjestelmä Keinuvarsi, (linkkujousitus)
Takajoustovara 130 mm
Etujarru Hydraulinen kaksoislevy, Ø 298 mm
Takajarru Hydraulinen yksi levy, Ø 245 mm
Eturengas 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Takarengas 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
Kokonaispituus 2 075 mm
Kokonaisleveys 815 mm
Kokonaiskorkeus 1 120 mm
Istuimen korkeus 820 mm
Akseliväli 1 440 mm
Maavara 135 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 193 kg
Polttoainesäiliön tilavuus 14 L
Öljysäiliön tilavuus 3,4 L
Rahoituslaskuri
Kuukausierät on laskettu 5% korolla. Kk-erät sisältävät perustamismaksun 250 € ja käsittelymaksun 2.5 €.
Hinta
Kuukautta
Pyydä tarjous

Tällä lomakkeella voit lähettää tarjouspyynnön tuotteesta

Tuotteen tiedot

Asiakkaan tiedot

* Vaaditut kentät