R1 (2022)

27 063,31 €
Kokonaishinta sisältää myyntihinnan ja autoveron. Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Pyydä tarjous Varaa koeajo
Rahoituksella esim. 472 €/kk
Hae rahoitusta
Yamaha R1 Supersport on alusta alkaen suunniteltu ja kehitetty ilman kompromisseja. Tinkimättömän suunnittelu- ja kehitystyön tuloksena on Yamahan kaikkien aikojen suorituskykyisin supersport-pyörä.
SKU
2022-YZF1000R1-DPBMC
action-image

Yamahan R-malliston historia. Tulevaisuus tässä ja nyt.

Yamaha R1 Supersport on alusta alkaen suunniteltu ja kehitetty ilman kompromisseja. Tinkimättömän suunnittelu- ja kehitystyön tuloksena on Yamahan kaikkien aikojen suorituskykyisin supersport-pyörä.

Yamaha R1:sen teknisiä ominaisuuksia on kehitetty MM-tason ja vastaavissa rata-ajon kilpasarjoissa hankitun kokemuksen ja osaamisen perusteella. EU5-hyväksytty, nelisylinterinen, 998-kuutioinen, crossplane-moottori on suoraa perua M1 MotoGP-kilpamoottorista ja aerodynaaminen muotoilu on syntynyt MotoGP- ja WSBK-kilpapyörien kehitystyön tuloksena.

Moottorin ja virtaviivaisen muotoilun lisäksi R1:sen monipuoliset elektroniset ajoavustimet tekevät siitä todella ainutlaatuisen. Ride-by-wire-kaasu, LCS-lähtöavustin, moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä ja jarrujen BC-hallintajärjestelmä sekä monet muut ominaisuudet varmistavat, että R1 on aina askeleen muita edellä – niin kadulla kuin radalla. R1:sen uusin värivaihtoehto on urheilullinen, kaksisävyinen Icon Blue, jossa on mattasiniset yksityiskohdat. Toinen dynaaminen värivaihtoehto on perinteinen Yamaha Black.

Yamaha on kehittänyt ja testannut uusinta teknologiaa voitokkaissa MotoGP®- ja WorldSBK-pyörissään ja soveltanut näitä lähes sellaisenaan uusimman R1:sen kehitystyössä.
Yamaha Motor Company voitti ensimmäisen kilpailunsa vain kymmenen päivää yrityksen perustamisen jälkeen 1955. Tämä tosiseikka kuvastaa erinomaisesti Yamahan kilpailuasennetta, joka on ollut yhtiön toimintafilosofian kulmakivi jo yli 60 vuota. Maailman innovatiivisimpiin moottoripyörävalmistajiin lukeutuvan Yamahan kokonaisvaltainen sitoutuminen kilpa-ajoon on mahdollistanut R1:sen kaltaisen supersport-moottoripyörän.
Aggressiivinen kate ja sen keskellä oleva ilmanottoaukko ovat suora yhteys M1-kilpapyörään. Seitsemän elektronisen ajoavustimen kilparadoilla kehitetty älykäs teknologia puolestaan muodostaa yhteyden kuljettajan ja R1:n välille sekä varmistaa erinomaisen hallittavuuden. Huippuherkän jousituksen, hienostuneen EU5-moottorin, premium-luokan RS11-renkaiden ja uuden kaksisävyisen Icon Blue -värityksen ansiosta R1 tarjoaa huippuluokan supersport-elämyksen.
Lisätietoja
Moottorin tyyppiNestejäähdytetty, 4-sylinterinen, EURO5, 4-tahtinen, 4-venttiilinen, DOHC
Sylinterin tilavuus998 cc
Sylinterin mitat79,0 × 50,9 mm
Puristussuhde13,0 : 1
Maksimiteho147,1 kW (200,0 hv) @ 13 500 r/min
Maksimivääntö113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11 500 r/min
VoitelujärjestelmäMärkäsumppu
Kytkimen tyyppiMärkä, Monilevy
SytytysjärjestelmäTCI
KäynnistysjärjestelmäSähkö
Vaihteistojärjestelmähammasrattaat, 6-vaihteinen
VoimansiirtoKetju
Polttoaineen kulutus7,2 l / 100 km
CO2 emission168 g/km
KaasutinElektroninen suorasuihkutus
RunkoAlumiini-Deltabox, Timantin muotoinen
Caster-kulma24º
Jättö102 mm
EtujousitusjärjestelmäUSD-teleskooppihaarukka
Takajousitusjärjestelmä(linkkujousitus), Keinuvarsi
Etujoustovara120 mm
Takajoustovara120 mm
Etujarru2 x hydraulinen levyjarru, Ø320 mm
TakajarruHydraulinen levyjarru, Ø220 mm
Eturengas120/70 ZR17M/C (58W), tubeless
Takarengas190/55 ZR17M/C (75W), tubeless
Kokonaispituus2 055 mm
Kokonaisleveys690 mm
Kokonaiskorkeus1 165 mm
Istuimen korkeus855 mm
Akseliväli1 405 mm
Maavara130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 201 kg
Polttoainesäiliön tilavuus17 l
Öljysäiliön tilavuus4,9 l

Täydennä alla olevat tiedot tarjouspyynnön lähettämistä varten.

Yamaha saa lähestyä minua erikoistarjouksilla, uutisilla ja eduilla.


Varaa koeajo: R1 (2022)
© 2021 Yamaha Motor Europe N.V., Suomen sivuliike / Yamaha Center